Vervolg 5 november

7 november 2023 - Kunene, Namibië

Gisteravond een prachtige zonsondergang gezien met gin tonic (dat schijnt zo te horen). De campsite was werkelijk schitterend, ook nu weer een eigen overdekt terras, een eigen badkamer met kachel voor warm water en een hele buitenkeuken en fireplace voor de braai. Jammer dat we hier maar 1 nachtje zijn. ‘S morgens wel bezoek gehad van wat vogels die roy’s pap heerlijk vonden, hij ging zelfs op de pan zitten !

Eerst een bezoek de Damara stam. Om hun eeuwenoude tradities in eren te houden hebben ze als project een living museum opgezet. Toeristen krijgen inzicht hoe het vroeger was. Tot mijn verbazing had hun taal de zgn klik in de tongval. Ze hebben 4 verschillende typen kliks. Niet na te bootsen (zie filmpje). Tijdens mijn studie Engels hadden we het over de clicksong, en nu nhoorde ik m in het echt. Zo bijzonder. Na de rondleiding gingen ze allemaal voor ons dansen en zingen.

de groep zou vandaag en morgen (6-11) gezamenlijk naar een hotel gaan voor 2 nachten en wij zouden samen met Paul kamperen .

Een super mooie rit volgde (via droge rivierbeddingen, rotsachtig terrein en zandheuvels. Zelfs nog even een zandbad gehad met de auto. Volledig onverwachts. Gelukkig deed Roy op tijd zijn raampje dicht.  ‘S avonds een nieuwe campsite, wederom met alles er op en eraan, maar met z’n drietjes. Naast de camping was een kleine waterval met kleine poel, wel warm water, maar hoe heerlijk om na de rit het zand af te spoelen met een biertje in de bron.