Maandag 27 november

28 november 2023

Donderdag dacht ik nog, ik heb er nu al genoeg van, dit hoeft niet van mij. En vrijdagavond  dacht ik we zijn op de helft..

Maar ineens is het maandag en rijden we over schitterende vlaktes naar de laterale duinen. Maar in plaats van tussen de duinen door in de dalen te rijden, reden we loodrecht van de kust af naar het oosten. Dus duin op en af, dan een lang dal oversteken met vreselijk veel zandheuvels, keihard en een drama voor je banden, omdat je die heel makkelijk kunt stuk rijden. Eindeloze vlaktes tussen de duinen, dan weer er overheen en dat duurde uren.

Na 4,5 u rijden na al die dagen kwamen we eindelijk  op een bestaand pad. Heel hobbelig, een karrenspoor is er niets bij. Maar met wat gas erop konden we nu weer  even doorrijden. We reden door prachtige valleien en bergen aan weerszijden. Ik heb zelden zo’n mooi landschap gezien .

Bij een waterplaats voor dieren was de tank los van de leiding. Al het water liep het zand in. Met drie grote tossen en een lier is de  watertank weer op zijn plaats getrokken en de aansluiting gerepareerd. De dieren stonden op korte afstand te kijken.

4 km voor het einde kwamen Cees en Vera zonder benzine staan. blijkbaar kun je een automaat toch slepen, dus na een sleep van Gerard kwamen we bij het hek om dit prachtige gebied te verlaten. En daar stond speedy. Mijn reddende engel waarmee we samen met Michelle uit de hell van Nigeria waren gereden vorig jaar). speedy stond met grote jerrycans met diesel en benzine op iedereen te wachten. Wij hadden nog genoeg om naar het tankstation, 70 km verderop te rijden.

Bij het tankstation afscheid genomen en Paul ging terug de duinen in om zijn auto op te halen en speedy reed de crew terug naar Walvisbaai . Wij moesten nog een kleine 200 km en kwamen in een mountain lodge aan. Prachtig uitzicht over de bergen, leuke kamer met zwembad! En een douche… alles zit onder het zand.

Wat een avontuur, een hoogtepunt en een droom dit maken weinig mensen mee. Ik heb bewondering voor roy, hoe behendig hij met die auto is. Deze dagen vallen onder de categorie extreem autorijden. En we zijn allemaal weer heel veilig in de ‘bewoonde wereld’ terug gekeerd. Alleen zit er hier en daar wat ducktape op de auto, om de boel bij elkaar te houden.

Laurien bellen, Maes zien (hij riep meteen OPA, OMA)en vannacht gedroomd van Pauls stem, dat ‘Take your momentum, guys’ blijft maar rondzingen…

1. Saskia:
    28 november 2023
    Fijn dat jullie weer veilig terug zijn xxx
  2. Klarien:
    28 november 2023
    Safe travels home, genoten van je verhalen, nu de foto's nog ;-)
  3. Tijmen:
    28 november 2023
    Live is like a cake! Als je er maar genoeg plezier en lol in hebt is het fijn😊👌.
    Nog even een dieptevraag: Hoe is het met de billen?
    Krijg je na zoveel uren zitten ‘doorzit-verschijnselen’ ? Ik heb echt geen idee….
  4. Eric:
    Pfffff
  5. Sancia:
    28 november 2023
    Geweldig, het is één groot avontuur. Leuke foto’s en wat fijn dat mijn elkaar zo helpt echt een team. Bewonderenswaardig!
  6. Werner:
    28 november 2023
    Dank voor het delen van jullie tocht. Ik vertrouw mijn Defender niet helemaal anders? Jaloers op jullie ervaring
  7. Liesbeth Wijnschenk:
    28 november 2023
    Wat een avontuur, fijn weer ff in de bewoonde wereld te zijn denk ik zo!
  8. Elin:
    28 november 2023
    Wat hebben jullie een prachtige avonturen weer beleefd!
  9. Pascale:
    29 november 2023
    Genoten van al jullie avonturen!!!
  10. Helma:
    29 november 2023
    Dank voor je beeldende verslag Annelies, zorgde er wel voor dat ik regelmatig met een “zuchtmaag” aan je/ jullie heb gedacht want je had me zo op het hart gedrukt dat dit een relaxte reis zou zijn….
    Maar eind goed al goed lijkt van toepassing te zijn☺️
    Je neemt het weer mee, geeft het een plek en geniet van de herinneringen.
    Goede reis naar huis en we zien elkaar snel 👋👋👋👋😘
  11. Sylvia:
    29 november 2023
    Wat een geweldige reis hebben jullie weer gemaakt met veel hoogtepunten maar ook wel wat dieptepunten. Neem de hoogtepunten mee in je gedachten!😊 Bedankt Annelies voor de mooie verhalen. Ik genoot ervan. Goede reis terug naar jullie vertrouwde heerlijke huis met alle dierbaren weer om jullie heen😍
  12. Norma Vermeulen:
    30 november 2023
    Lieve Roy en Annelies, kijk uit naar jullie thuiskomst, en heb genoten van jullie verhalen.
    Liefs, Rob en Norma