Woensdag 15 november

15 november 2023 - Tutume, Botswana

Wat een prachtige natuur hier in Botswana, toch weer anders dan Namibië. De Wildparken en Nationale Parken lopen in elkaar over zonder hekken tussen Namibië, Botswana, Zambia en Angola. Enorm. De grootste populatie olifanten (150.000!) van Afrika leeft hier. Je ziet derhalve dan ook dode olifanten, half verteerd langs of zelfs op de weg liggen. (Met slagtanden!) het stinkt enorm.

Ze zijn hier waaks op stropers en met name degene die dit soort reizen organiseren worden zwaar gestraft. Er zijn ook speciale rangers aangesteld om door de parken te rijden en stropers op te sporen. Heel goed. Van Etosha in Namibië zijn we in Botswana eerst door de prachtige Moremi delta gereden, volgens door het Chobe natuurgebied.
Vanochtend waren we al vroeg wakker. Niet alleen onrustig geslapen door de lange rit van gisteren, maar ook door het leeuwengebrul naast de tent.  Dus stonden we al om 5:00 u alles schoon te maken. Wat een vieze vette bende.
De auto is van binnen weer helemaal opgedroogd en er was geen blubber gelukkig.
In colonne met 5 auto’s vertrokken omdat er veel  modder onderweg verwacht werd maar het viel allemaal reuze mee. Dus kwamen we al om half 12 aan in het volgende hotel. Een saaie asfalt weg. met snelheidscontrole! Maar gelukkig reden we niet te hard. De rit gaat naar het zuiden richting Kalahari woestijn . Heerlijk een keertje kunnen lunchen en een middagje bij het zwembad. Ook niet verkeerd.

1. Carla:
    Dat klinkt topp
  2. Greg Kearney:
    15 november 2023
    A much better experience.
  3. Helma:
    Heel fijn!!!!
  4. Annelies van Son:
    15 november 2023
    😘 heerlijk! Maar gisteren is heel erg goed gemaakt .