Etosha National Park

1 oktober 2022 - Eensaam, Namibië

Dag 5, een bezoek aan één van de grootste nationale parken van zuidelijk Afrika. Vroeg op. Dekens en poncho’s aan want de rit in de safari-auto was nog lang en koud. Droog landschap, het wordt hier voorjaar maar de bomen en struiken zien er erg droog uit. We hebben veel wilde dieren, solitair en kuddes gezien. Er waren diverse waterputten geslagen en de wilde dieren trekken hier iedere dag naar toe om te drinken en zich te wassen. Leeuwen, kudu’s, kraanvogels, jackhals, olifanten, giraffen, stokpaardjes, springbokken, zwijnen, gieren, roofvogels, kan het eigenlijk niet eens allemaal opnoemen. Heel bijzondere excursie, maar die droogte baart zorgen. In de middag werd het 38 gr C. Morgen rijden we verder naar het noorden van Namibië en rijden langs langs de kust en de Kalahari woestijn. Bij de grens, in Luanda zullen we overnachten. Gaan we maandag de grens over naar Angola. We sluiten af met een Boma

1. Lex en Joke Burgersdijk:
    1 oktober 2022
    Indrukwekkend om zoveel soorten dieren te kunnen spotten en wat een triest droog landschap, al die dieren op zoek naar een slok water. Behalve die waterputten kan je er weinig aan doen, de klimaatverandering zal zeker op meer plekken de natuur gaan aantasten, het is niet anders.
    Op naar het volgende land.
  2. Liesbeth Wijnschenk:
    Supergaaf!!! Zo bijzonder..
  3. Pascale:
    1 oktober 2022
    Práchtig! De mooiste Geographic natuurfilms zijn daar gemaakt en nu hebben jullie het met eigen ogen gezien
  4. Tijmen:
    2 oktober 2022
    Wauw, wat een prachtige dieren die jullie op één dag zien. Tja de effecten van de droogte zullen jullie zeker zien. 14o miljoen !!! afrikanen zijn volgens de VN ‘op de vlucht’ i.v.m. voedseltekorten en hongersnood.
    Bizar als je je dat beseft, terwijl de schappen bij AH vol liggen.
    Ondertussen zijn wij weer in NL. Waar het - tot onze verrassing - nog ruim 15 graden is en blijft.
    Succes morgen jongens!!