5 november

6 november 2022 - Fes, Marokko

Vandaag wederom de keus in een snelle route of een mooie route. Omdat het toch wel erg laat was geworden gisteravond, besloten we de snelle route te nemen. Nog altijd 550 km. De weg was super saai met ontzettend veel radarcontroles. Dus al snel besloten om de cruisecontrol op 120 te zetten. In de middag vonden we in Rabat aan de zee een geweldig vis restaurant.  Bakken verse vis! We kregen een stukje papier met diverse visjes en garnalen. Dat was de menukaart. Proeven en dan je keuze maken. WoW. Dat is nog eens leuk!  Zelfs de frietjes waren lekker. Een hele groep Marrokkaanse vrouwen kwam ook eten. Hun visschotel was spectaculair. Ik mocht er een foto van maken. Door naar Fes.  Roy was moe en ik nam het stuur over. Hij viel als een blok in slaap. Ik helaas ook, ik schrok wakker toen ik de vangrail hoorde. Heel langzaam was ik links in de middenberm tegen de vangrail gereden. Snel terug gestuurd naar de weghelft. Op schade na (dikke streep over de volledige zijkant en de wielkas bescherming uit z’n voegen, verder was  gelukkig alles goed gegaan! 😇 We hebben echt engeltjes die meereizen. 🙏🏻🤞

Eenmaal in het hotel was de kamer nog niet klaar. Ter compensatie kregen we een taxi naar de medina aangeboden. Fes is echt 100x leuker dan Marrakech.  Allemaal kleine winkeltjes en stalletjes. Een van de stalletjes verkocht baklava, zoom in op de foto en je ziet dat het vol zit met bijen 🙈. We zochten een restaurantje om te eten. Midden in de Medina een parel gevonden. Authentiek Marrokaans gegeten. Het was heerlijk en het restaurant een oase van rust in de bruisende drukte. Terug naar het hotel. Vergeet Roy zijn mobiel in de taxi. Oeps. Dus bellen en ja hoor de taxichauffeur had de mobiel gevonden. Hij kwam terug naar het hotel om de mobiel af te geven. Rare dag. Er gebeurde weer van alles! Werd vannacht wel een paar keer wakker. Het was ook zo goed afgelopen 😔😏❣️

1. Eric:
    🏁
    Het einde van deze spectaculaire uitdaging is in zicht.
    Nog even wakker blijven tijdens de rit en dan zien we elkaar morgen in Marbella 😘
  2. Pascale:
    6 november 2022
    God zij dank heeft de 😇 de hele reis met jullie mee gereden 🙏 Wat zullen jullie geschrokken zijn!!!!!
    De hele vermoeiende tocht gaat zijn tol eisen. Jullie zijn aan vakantie toe…😉
    Nog 4 nachtjes en dan kunnen jullie heerlijk bijkomen in jullie Spa-huis in Almere.
    Eerst even een heerlijke ontspannen gezellige tussen stop maken bij Eric en Nicolaï
  3. Liesbeth Wijnschenk:
    6 november 2022
    Oo wat eng.. gelukkig niets gebeurd!! Colaatje erin, raampje open en radio aan voortaan ! Voorzichtig hoor we hebben jullie graag terug op Bakboord! Xxx
  4. Visser Nanda:
    Gelukkig 🍀 dat alles zo goed is afgelopen.
  5. Saskia:
    7 november 2022
    Zelfs als je het leest is het schrikken. Idd fijn dat het goed is afgelopen. Moet eerlijk zeggen dat de laatste verhalen me erg aanspreken. Leuke winkels, leuke restaurantjes en mooie hotels. Heerlijk. Laatste stuk nu. Pas goed op elkaar.xx
  6. Tijmen:
    Stijlvol om straks met een gebutste terreinwagen door Europa te rijden! 😵‍💫😱.
    Potnokkie jongens wat een geluk dat het bij materiaal schade is gebleven.🙏🏼. De weg van Marrakech naar Fez door het Atlasgebergte is zo mooi dat je nog een keer naar Marokko wilt 😉. En die baklava is ook in NL te koop ( Almalek Sweets Utrecht bijvoorbeeld 🤣👌).
    Succes met laatste stukkie 😘
  7. Helma:
    7 november 2022
    😱😱😱😱zal blij zijn als jullie veilig thuis zijn!😘
  8. Carla:
    Jeetje dat was echt schrikken!!!
    Veel te saai zo'n geasfalteerde weg natuurlijk:-)
    Fijn die beschermengelen! xx
  9. Greg Kearney:
    8 november 2022
    Glad the damage to vehicle was minor, and that you and Roy are ok.
    I'm sure that you are ready to be home after such an amazing and enduring trip.