Donderdag 9 november 23

9 november 2023 - Otjovasando, Namibië

Vandaag vroeg op om een lange afstand te overbruggen. Mooie natuur maar niet veel dieren gezien. Wel een paar spannende wegen gehad. De wegen die we rijden staan niet op de kaart die ik had gekocht en ook niet op Google Maps. De app waarin onze route staat is Guru Maps. Inimini kleine weggetjes, eerder paadjes. Je komt ook niemand tegen. Heel soms wat geiten of een verdwaalde giraf. Maar de weg is echt een pittige uitdaging. Soms gravel, soms rotsachtig en soms ook zand. Met hele diepe sporen zodat je vast komt te zitten op je onderkant en de wielen doelloos ronddraaien. Soms heel poederachtig, alsof je door de diepe sneeuw skiet. Soms sta je bovenaan een helling en kun je niet verder en moet je terug en soms ga je toch maar naar beneden maar is het reuze steil met enorme grote stenen.

Halverwege vond ik dat Roy te dicht op een voorganger kwam en zei ik STOP.  Niet verstandig want we kwamen pront vast te zitten met de onderkant. Gelukkig kon Paul ons er uittrekken. Eenmaal eruit kwamen we weer vast te zitten. Het was ook zo smal dat we de deuren niet konden openen. Dankjewel Paul, onze reddende engel.
In het noorden van Namibië en Botswana heerst mond-en-klauw ziekte. Dus moesten we door een checkpoint. 10 km voor dat punt hebben we het vlees dat we meehebben in de slaapzak van Paul verstopt 🤫. Zonder problemen verder kunnen rijden en verderop het vlees weer snel in de koelkast gelegd. Het is hier 40grC en vreselijk heet. Eenmaal op de campsite aangekomen een leuke plek uitgezocht en de tent opgezet. Om de hoek bij de receptie is een pad. Als je dat afloopt kom je uit op een hoog plateau en kijk je over een vallei. Diep ligt een waterbak. Ik heb al impala’s en apen gezien en prachtige vogels. Wie weet wat we straks nog meer zien.

1. Sylvia:
    9 november 2023
    Stoer hoor om op zo’n quad te rijden. Jij ook Annelies?👊🏻
  2. Tijmen:
    10 november 2023
    Jullie doen wel moeilijk hoor; je kunt gewoon de C35 bij Otjovssando nemen 🤣🤣.
    Maar ja als je jouw boeken met ‘oma avontuur’ ondertekend moet je natuurlijk wel….
    Gaat ‘oma avontuur’ straks op de quad rijden? 😘
  3. Tijmen:
    10 november 2023
    Met een t ( moest hier staan en niet bij 8 november verhaal 🙉)