Zondag 12 november

15 november 2023 - Third Bridge Camp, Botswana

Vanochtend heel vroeg op. We hebben een lange rit voor de boeg en een grensovergang. Totaal zo’n 1050 km. Het was weliswaar allemaal asfalt, maar een weg als deze was ook wel weer apart. Er zaten ongeveer 3 haakse hoeken in, we zijn max  50 tegenliggers tegengekomen en hebben denk ik 10 auto’s ingehaald en zijn zelf 1 of 2 x ingehaald. Het gevaar zat hem dus niet in het verkeer, hooguit oppassen dat je niet in slaap valt.  En inhalen met een auto waarvan het stuur rechts zit is redelijk eenvoudig, alleen hebben we wel regelmatig onze ruiten schoongemaakt (🤣ook het knipperlicht zit aan de andere kant).

Nee het gevaar zat hem in de vele beesten die langs en op de weg waren. Talloze koeien 🐄, geiten 🐐, paarden 🐎, ezels 🫏, en vogels.  Dus je moest enorm attent rijden. De grens met Botswana lag ongeveer op de helft en het stempelen van de paspoorten (Stefan!) ging vlot. Vlak voor het hotel in een klein plaatsje kunnen tanken, pinnen en boodschappen doen. In het plaatsje lopen overal paarden los, ook op de rotondes.

Precies 12 uur later kwamen we aan in het hotel. Een leuk hotel met kleine lodges, met een prachtig opgemaakt bed. Het hotel lag aan het begin van een delta, ons tafeltje aan de rivier met lampje stond al klaar. Heel romantisch. Het wijntje smaakte heerlijk!

1. Carla:
    Proost!
  2. Sylvia:
    15 november 2023
    Cheers na zo’n lange rit🥂
  3. Folkert Kromkamp:
    Lekker