Zaterdag 4 november 23

4 november 2023 - Uis, Namibië

De douche was heel bijzonder. Niet alleen heeft iedere campsite een eigen bbq/braai en wastafel op stahoogte met stromend water. Ook stond er naast de douche een open haard met een vuurtje! Warm douchewater verzekerd. Hoe makkelijk het kan zijn!

Vandaag een schitterende rijdag. In afstand niet eens zoveel km’s, maar wat een variatie aan natuur en landschappen. Niet heel makkelijk rijden, steile passen (dan Folkert, Roy was blij met jouw lessen!) diep rul zand afgewisseld met scherpen sten en rotsblokken. Pittige tocht maar super. Jammer dat je op foto’s of filmpjes nooit ziet hoe steil iets is.
weer een bijzonder plant gezien: Euphorbia damarana. Super giftig. Aanraken en je huid verbrandt, opeten en alles verbrandt! Alleen de zwarte neushoorn kan ‘m eten.
niet veel later zag ik een neushoorn, maar aanleren wij en de auto achter ons hebben hem gezien. Boven op de heuvel zaten baboons (apen).
De temperatuur loopt snel op. Bij vertrek nog lekker maar om een uur of 1 al 40 grC. Na de koffie pauze. Ja dan lust iedereen wel een Nespresso, zo gaan we wel snel door de voorraad heen, maar goed iemand anders had speculaas van de banketbakker. 😋

Na de middag weer door een droge rivierbedding gereden en ja hoor onze eerste olifanten en giraffen gespot. Hier woont een klein soort olifant. Een deel lag op z’n rug (wat ze ivm hun gewicht maar kort kunnen).  De bodembeschermplaat is afgebroken en kan niet meer gerepareerd worden. Dus vanaf nu voorzichtig op rotsbodems rijden…

Internet is toch wel moeilijk hier. Morgen en overmorgen heb ik zeker geen bereik!

1. Klarien:
    4 november 2023
    Leuk verslag, benieuwd naar vervolg en recepten ;-)
  2. Pascale:
    5 november 2023
    Héérlijk om weer jullie ‘avontuur boek’ te kunnen lezen en wat een práchtige omgeving. Heel intrigerend!
  3. Sancia:
    5 november 2023
    Wat avontuurlijk allemaal en wat zal het genieten zijn.
  4. Mariette:
    5 november 2023
    Dit klinkt allemaal geweldig! Het begin van een fantastische beleving!
  5. Stijn:
    7 november 2023
    Jullie zijn weer avontuurlijk bezig, prachtige foto's! 👍👍
    Maar Roy, even FYI: houd die auto héél, hij staat NIET op de zaak, he! 😂
    Goede reis!