Woensdag 22 november 2023

22 november 2023 - Lüderitz, Namibië

Helaas afscheid moeten nemen van een toplocatie. Op naar Lüderitz. Er was een afspraak gemaakt met een garage dat ze de benzinetank opnieuw onder de auto zullen bevestigen. Het bleek dat er bouten afgebroken waren. Omdat we vanaf morgen tot en met maandag in de Namibische duinen gaan rijden is het onverstandig om met de provisorische reparatie de duinen in te gaan.  Vandaag reden we een vlotte rit, waarvan deels asfalt (wat rijdt dat weer heerlijk!).  Onderweg passeerden we twee struisvogels met een hele rits kuikens. Ik wist niet dat ze zoveel kleintjes tegelijkertijd konden uitbroeden? Ik dacht altijd 1 ei per keer. Ik zal het eens opzoeken. Het landschap verandert weer, meer zand tussen de bergen en heuvels.
Bij de plaatselijke Spar water en wijn ingeslagen. Voor het eten wordt gezorgd de komende dagen. Vanavond krijgen we laatste instructies.

Voorlopig krijgen jullie dus even geen verslag meer, maandag komt de volgende update 👋🏻. We zijn echt 5 dagen van de radar!. 😘

1. Lex en Joke Burgersdijk:
    22 november 2023
    Safety first en zeker met een benzinetank.
    Struisvogel legt 10-15 eieren
  2. Annelies van Son:
    Problem solved ! Dank je 🙏🏻😀
  3. Werner:
    22 november 2023
    De kuikens zijn niet van een vogel. Deze vogels kennen het crèche systeem. Een of twee vogels passen op de kuikens van de anderen. Kunnen er soms wel 15 of meer zijn
  4. Annelies van Son:
    22 november 2023
    Hi dank je Werner. Hopenlijk zijn de kosten voor een kinderdagverblijf hier lager dan bij ons 🐥🤣👍
  5. Helma:
    Fijne dagen!!!😘
  6. Elin:
    22 november 2023
    Veel plezier en stay safe!
  7. Tijmen:
    23 november 2023
    Terwijl jullie een rustige dag hadden staat Nederland op zijn kop! De PVV wint met 37 zetels!
    Onze nieuwe minister president kan Wilders gaan heten.