11 oktober van Brazzaville naar Ouesso

13 oktober 2022

Een megarit, vroeg vertrokken en laat in het donker aan. Omdat er verder ook nergens accommodaties zijn, hadden we een zeer eenvoudig hotel. Maar na het eten toch direct het bed ingegaan, moe maar 12 oktober zou weer een monsterrit worden. De weg is wel allemaal asfalt en rijdt de kleine dorpjes (veel lintbebouwing), dus iedere keer weer in de remmen omdat er op de wegen van alles gebeurd (dieren, spelende kinderen, wandelaars). Het is af en toe prettig om samen te rijden en omdat Harry wat problemen had met een bout van een van z’n wielen zouden we achter hem aanrijden. Ik reed. Op een bepaald moment kwamen we weer bij een politiepost. ( dat is een touw over de weg met een agent ernaast) Harry stopt ik stop. Komt de agent naar mij toe: ik heb te hard gereden en krijg een bekeuring. Ik kon het niet geloven. Na veel onderhandelen (Harry spreekt goed Frans) kwamen we ervan af met €13.00. Ik kreeg mijn rijbewijs terug en het touw werd neergelaten. We mochten door. Pfff ik vond het niet eerlijk maar wat doe je.

1. Helen:
    13 oktober 2022
    Dit heb je eerder meegemaakt en ook dit is weer héél oneerlijk! Gelukkig viel het bedrag mee en konden jullie weer snel door.
  2. Eric:
    13 oktober 2022
    Voor de man een maand salaris. Was waarschijnlijk gewoon dorpsgek in een pak 😅
  3. Pascale:
    13 oktober 2022
    …. Hoe vul ik mijn maandloon aan…😂🤣
  4. Visser Nanda:
    Hi hi 13 euro bekeuring kunnen wij van dromen
  5. Greg Kearney:
    15 oktober 2022
    There is always a way for them to get some money. Like Eric said, probably at least a months wages.
  6. Liesbeth Wijnschenk:
    17 oktober 2022
    Typisch... en best veel geld daar!
  7. Corstiaan:
    3 november 2022