Maandag 20 november 2023

20 november 2023 - Karas Region, Namibië

Alhoewel we vroeg wilden vertrekken ging de grens aan de Namibische kant pas om half 8 open. Eest langs de agent van gisteren die ook douane was voor Zuid Afrika. Formuliertje invullen. Hadden we gisteren al gedaan,  maar moest nu op een ander papiertje. Vervolgens wilde hij alle auto’s van binnen bekijken. Daarna liep hij op z’n dooie gemak naar de deur tussen de 2 poorten aan de Namibische kant om deze te openen. We mochten door. Eenmaal aan de Namibische kant begon alles weer opnieuw. Formulieren invullen etc road tax betalen voor Namibië maar de dame die dat incasseerde was er nog niet. Dus weer wachten. Vervolgens bleek dat onze huurauto op Namibisch kenteken reed, dus hoefden we niets te betalen, we konden na een oponthoud van anderhalf uur eindelijk rijden. De andere bleven achter om nog af te rekenen. Die haalden ons pas na 100 km in. (Remember onze huurauto was gelimiteerd op 120 km pu)🙄. Een prima rit van 370 km deels onverhard en deels asfalt volgde. Het landschap verandert van steppe en bush in duinen en later prachtige bergen in de verte.  Rijden hier betekent kilometers weg met verticale heuvels omhoog-omlaag-omhoog-etc. Heel apart. We waren eindelijk weer eens voor lunchtijd in het hotel. De kamers waren beeldige kleine bungalows met super uitzicht.

Update eerste bericht van Paul auto was vrijgegeven. Later 2e bericht van Paul. Er is iemand onderweg met onze auto naar het hotel. Hij zal er rond 10:00 u zijn. Roy is nu de hele huurauto aan het leeghalen en zal m wat schoonmaken . De chauffeur neemt dan morgen de huurauto mee en levert m weer in in windhoek. Wat een organisatie allemaal! Paul en team Travel Uncharted super bedankt 🤩! Ik heb inmiddels wat foto’s van de camera kunnen halen en zal wat foto’s plaatsen 😘.

1. Sylvia:
    20 november 2023
    Je zou je bijna schuldig gaan voelen!
    Zo byzonder dat ze allemaal zo loyaal zijn.
  2. Mariette:
    20 november 2023
    En alles is weer op zijn pootjes terecht gekomen. Zo, wat een dagen hebben jullie achter de rug. Nu weer lekker in jullie eigen auto door Namibië. Super foto’s van het wild!
  3. Visser Nanda:
    20 november 2023
    Wat weer genieten van jullie mooie verhalen.
    Heerlijk 🥰