2 november

3 november 2022 - Guelmim, Marokko

Vandaag eens iets anders. We zijn naar de kust gereden en daar ligt een prachtig duinlandschap. Eerst langs een ruïne van een oud kasteel (wat overigens in de mist lag) naar een rivierbedding tussen de duinen. En toen ineens stijl omhoog de zandduinen in. Vanaf dat moment werd het toch wel spannend, maar ook leuk en bijzonder. Inmiddels hadden we de banden laten leeglopen tot 1 bar. We kregen instructies van Paul en moesten omhoog. Paul ging zo omhoog. Dat leek makkelijk. Helaas, het is een kwestie van timing. Niet te hard, niet zacht. Niet stoppen als je boven bent, maar pas als je er voorbij bent. Recht naar beneden en  vooral in het spoor blijven. Pff heel pittig in de praktijk. Roy deed het super, hij vond het net skiën. Maar als je op het graadje bent, en je ziet niets meer, en je auto kantelt naar beneden is het toch best spannend. En vooral geen bocht maken en recht naar beneden. Maar ook als je stil komt te staan en gas geeft, dan graaf je jezelf in. Eigenlijk is dat onnatuurlijk maar je moet direct je motor uit zetten, anders kom je nog vaster te zitten. Dan is het achteruit en opnieuw proberen. Eenmaal vast, moet je er weer uitgetrokken worden met een sleepkabel of een lier. Je kunt je voorstellen dat iedere zandduin een uitdaging was voor iedereen. Zelfs voor de organisatie auto, die ging helemaal om. Tja, er was duidelijk gezegd in het spoor blijven… na een hele late lunch verder over strand (jammer genoeg in de mist) terug naar het hotel.

1. Lex en Joke Burgersdijk:
    3 november 2022
    Wat een ervaring om dit te hebben kunnen doen in de zandduinen. Ik spreek uit eigen ervaring, heb ooit een "rijbewijs terreinrijden" gehaald in Militaire dienst, hoorde bij mijn opleiding. Ook dan gebeurde het dat meerdere wagens op hun zijkant terecht kwamen.
  2. Tijmen:
    Whah!! Dune Bashing!!
    Maar dan “on and over the edge”!
    “Explore like never before” zouden ze in Flims zeggen.
    Maar dat is dan ook de enige vergelijking die ik met skiën zie 🤣.
  3. Pascale:
    3 november 2022
    Zo dat was wel een testosteron dagje…😅
  4. Folkert:
    3 november 2022
    Wow wat een mooi avontuur vandaag. En ja dat is wat ik jullie ook al zei, het lijkt op skieen of surfen over de duinen. De truck is wel, om niet met de voorwielen los van het zand te komen als je over de top gaat. Maar gaaf om te doen voor jullie, eens totaal iets anders dan asfalt vreten.
    Zandduinen I love it!! Het mooiste wat er is.
    Laatste stuk vandaag ongeveer voor jullie. Wat een belevenissen allemaal. Mooie herinneringen en veel foto's en of video.
    Wow wat een prachtige dag weer.
  5. Helma:
    3 november 2022
    Wauw wat een stoere rit en gave foto’s!
  6. Greg Kearney:
    4 november 2022
    A very exhilarating day driving the dunes. Quite the experience.
  7. Pascale:
    4 november 2022
    Goed gedaan, had ook niet anders verwacht van jullie. Het rif gebergte vonden wij ook heel indrukwekkend!
    Wat wáánzinnig dat jullie in dit 6* hotel hebben kunnen slapen, wij hebben er toen der tijd alleen met open mond door heen gelopen…. Net of je in een sprookje terecht bent gekomen na al die ontberingen in Afrika..🤣😂