29 november 2023 - laatste rijdag

29 november 2023 - Windhoek, Namibië

We zijn vanochtend vroeg opgestaan en na het ontbijt vertrokken naar Windhoek, de hoofdstad van Namibië.  De laatste etappe en weer een mooie route! Het begon met een zeer steile bergpas met boven een geweldig uitzicht! Onderweg kwamen we nog een apenfamilie tegen en kudu’s en oryxen. Toch nog een politie checkpoint, maar we konden door. De anderen werden wel aangehouden en omdat ze niet stopten op de aangegeven plek, kregen ze een bekeuring van een zeer boze agent. Bizar, dat hadden we de hele reis nog niet meegemaakt . Gelukkig waren ze tevreden met een lunchpakket en flesjes water.

Eenmaal in Windhoek aangekomen krijg je afvalt, stoplichten en tweebaanswegen. Hoe druk. We zitten in een schitterend hotel , bijna een huis met beneden en boven.  Heel apart. Verder hebben we vandaag de hele auto leeggehaald en opgeruimd en alle koffers en boxen schoongemaakt en de koffers ingepakt. Want een deel blijft in de auto en alleen kleding en toiletspullen gaan mee terug. Morgenmiddag wordt de auto opgehaald door Paul en z’n team en terug gereden naar Walvisbaai. Vandaar zal de auto weer verscheept worden naar Nederland. Wij vliegen morgen naar Johannesburg en ‘s avonds naar Amsterdam.

Het was weer een prachtige reis met veel facetten. ik ben wel een beetje van Namibië gaan houden. Ik vind het een van de mooiste landen waar ik geweest ben, met een enorme vriendelijke bevolking.

Jullie commentaren op mijn verhaal waren heel erg fijn. Ik heb niet zo vaak gereageerd, maar we waren er heel blij mee.  Het deed erg goed.  Veel liefs van ons 😘

ik zal volgende week nog wat statistiek plaatsen, dat komt dan nog 👋🏻

1. Helen:
    29 november 2023
    We hebben van een (veilige) afstand meegenoten met jullie prachtige reis en dito verhalen.
    Goede terugreis en tot snel!
  2. Lex en Joke Burgersdijk:
    29 november 2023
    Afsluiting van een buitengewone ervaring waar nu een einde aan is gekomen. Op weg naar het mooie Almere, inmiddels rond vriespunt en heel veel regen gevallen. Behalve de politieke strubbelingen hebben jullie niet veel gemist.
    Goede terugreis gewenst.
  3. Pascale:
    29 november 2023
    Dank je wel Annelies voor je prachtige reisverhalen! Zo reden we toch een beetje mee op de achterbumper meegenietend van jullie avonturen. Liefs Pascale
  4. Tijmen:
    29 november 2023
    Jemig, het zit er al weer op!
    Een ‘makkelijke’ reis die toch weer ‘challenge’- elementen in zich had. De mooie natuur overheerst in mijn beeld. En ja, het avontuur ligt elke dag weer op de loer.
    Volgende week vertrekken we weer naar Flims. Het winter- avontuur voor ons en jullie ligt weer op ons te wachten!
    Wat een leventje mogen we hebben🙏🏼.
    Goede reis naar Almere!😘😘
  5. Laurien:
    30 november 2023
    De tijd is voorbij gevlogen!! Ik heb heel erg genoten van de verhalen, foto’s en filmpjes!! soms leek het alsof ik er zelf was geweest, want je nam ons echt mee in je verhaal! ❤️
  6. Saskia:
    30 november 2023
    Goede reis naar huis! Fijn om jullie straks weer te zien. X
  7. Maaike:
    30 november 2023
    Heerlijk om mee te reizen en er met de familie over te praten. Ben je toch nog een beetje dichtbij. Gelukkig ben je weer veilig in het land morgen! Altijd spannend! met jullie ❤️! Nooit saai! Maar wel heel erg stoer! wij doen jullie het niet na. Liefs van ons allemaal en goede terugreis