Update dag 1-3

30 september 2022 - Windhoek, Namibië

Tijmen heeft gelijk, maar ik ben ‘s avonds zooo moe en er is niet altijd internet.  Dinsdag ochtend zijn we vertrokken uit Kaapstad. Al vrij snel laat je een drukke stad achter je. We rijden met z’n 2-en. Pas ‘s avonds kom je de groep weer tegen. Zelfs onderweg kom je niemand van de groep tegen. Het is ook niet handig, want er is zoveel stof achter de auto, dat je überhaupt veel afstand moet houden.
meen optie was om de lagune van West Coat Cape te bezoeken. Een prachtig gebied aan de atlantische oceaan. Daar door naar Okiep. Een oud mijnwerkers dorpje. Uitgestrekte landschappen maar geen beesten en geen vogels te bekennen.
de volgende dag (woensdag) een lange onverharde weg naar de grens met Namibië. De grens overgang was apart. Voor de Oranjerivier uitchecken uit zuidAfrika 2 verschillende gebouwen. Maar 3x heen en weer om gestempelde briefjes te brengen. Dan de brug over te rijden om via 4 loketten het land in te komen. Een saaie lange weg met 1 struisvogel op de weg volgde. Richting Aus. Een super leuk resort.  Gisteren van Aus naar Windhoek (de hoofdstad van Namibië) een lange gravel weg. We hebben de alternatieve route genomen naar de Sossusvlei. Prachtige zandduinen in beschermd gebied. De weg was geweldig, veel wild gezien en prachtig landschap. We gaan nu 450 km rijden naar een lodge. Morgen geen rit maar een bezoek aan het park.

1. Eric:
    30 september 2022
    Súper en fijn dat we een update hebben met geweldige foto’s.
  2. Tijmen:
    30 september 2022
    Dank je Annelies, wat een snelheid- reden jullie op snelwegen door Zuid Afrika? - nu al in Noord-Namibië!!
    Voel je vooral niet verplicht om een verhaal te schrijven hoor 😘. Het is júllie reis.
    Maar ik plaag graag …
    Lieverds, geniet van deze unieke beleving. 👌
  3. Annelies van Son:
    30 september 2022
    Er zit al 2300 km op…. Maar zoveel moois te zien onderweg.
  4. Lex en Joke Burgersdijk:
    30 september 2022
    Jullie zijn wel op elkaar aangewezen omdat stofwolken een geruime afstand noodzakelijk maken, ook daarvoor zijn de mondkapjes handig. Toch al direct opeenvolgende ervaringen en natuurlijk al die posten waar je stempels e.d. moet halen om verder te kunnen rijden, zo houden ze het werkeloosheidscijfer nog een beetje in tact. Een bezoek aan het park straks lijkt me een mooi vooruitzicht.
  5. Maaike:
    30 september 2022
    Heerlijk om even een rustdag te hebben morgen, heerlijk om bij te komen en alles op jullie te laten inwerken! Prachtige reis! Geniet ervan! Mooi om te lezen dat er zoveel verschil is tussen de gebieden, dat maakt het extra de moeite waard en toch geen moment saai. xx
  6. Folkert Kromkamp:
    Mooie foto's
  7. Visser Nanda:
    1 oktober 2022
    Wat fijn om zo jullie verslag te mogen lezen
    Genieten zo samen .
  8. Carla:
    1 oktober 2022
    Wat leuk om jullie zo te volgen!
    En wat een avontuurlijke en prachtige foto’s, eerst vd bergen en dan van al dat mooie zand en natuurlijke de dieren.
    Geniet van de mooie resorts, stilte met vogelgeluiden en het onderweg zijn💋
  9. Greg Kearney:
    1 oktober 2022
    Thanks for the post, and the pictures.
    Enjoy the experience and the scenery, even with its difficulties.