8 oktober grens naar Republiek Congo

8 oktober 2022 - Pointe-Noire, Congo-Brazzaville

Vandaag gaan we weer een grens over: van Angola naar Congo Brazzaville. De rit naar de grens was kort, mooi tijd om nog even goedkoop te tanken, de watertank te vullen en de auto een beetje schoon te maken, althans de ramen dan. Als je zo  door het stof rijdt komt alles onder het zand te zitten, ook binnen. De interieur filters van de auto ook maar even goed schoon geklopt. De grens was weer een happening. Geldhandelaartjes kwamen met tientallen op je af. Uiteindelijk toch wat geld gewisseld wat achteraf goed bleek te zijn (na de grens hadden we tolgeld in lokale valuta nodig). Gelukkig goede actie geweest dus. Roy vindt dat schitterend, want hij kan nu zijn muntenverzameling uitbreiden met de meeste exotische munten. We moeten toch uren aan de grens wachten en dan muntjes regelen is mooi tijdverdrijf. Ook hier werd regel voor regel alles opgeschreven en ook dat kost weer tijd. Maar het was een gezellige bedoening met veel mensen die met allerhande handel de grens over staken. Ook nep spullen, rolexen, Louis Vutton etc.  Korte rit naar het hotel en eindelijk eens op tijd aan in Pointe Noire.

1. Eric:
    8 oktober 2022
    Hoe is het met de maaltijden en de drankjes. Zelf koken, biertje erbij? 😉
  2. Annelies van Son:
    8 oktober 2022
    Nee ontbijt en diner zitten inbegrepen in de reis, als we een keer ergens anders willen eten, krijgen we de kosten zelfs terug, alleen drank moet je zelf betalen en voor je eigen lunch zorgen. Soms is dat een broodje met pindakaas, soms een leuk restaurantje onderweg. Gisteravond was het restaurant in het hotel vol, de organisatie heeft ons toen samen met nog een stel naar een leuk restaurant in de buurt gereden en heeft een bediende van het restaurant ons weer terug gewandeld maar het hotel ( geen taxi’s 😎) het was heel dichtbij. En heel gezellig.
  3. Pascale:
    😎😊🤩
  4. Mariette:
    8 oktober 2022
    Wat leuk om te lezen! Ik zie het helemaal voor me. Jullie moeten bij de grenzen wel heel veel geduld hebben.
  5. Helma:
    9 oktober 2022
    Wat een schitterende foto’s Annelies!!!😘
  6. Paul:
    13 oktober 2022
    Mooi hoor en een spannende reis