6 oktober Luanda - grens Democratische Republiek Congo

7 oktober 2022 - Cabinda Airport, Angola

Hoewel iedereen naar een Italiaans restaurant ging,  heb ik via roomservice een fruit salade laten komen. Ik voelde mij zo beroerd en heb even een lange nacht kunnen slapen. Eerst ‘s morgens een COVID test gedaan, maar gelukkig negatief.

En route eerst naar het strand waar het bezaaid ligt met grote roestige en gestrande containerschepen. Vreselijk en afschuwelijk. Vervolgens een redelijk vlotte weg naar het noorden. We waren al om 11:00u bij de plek waar we zouden kunnen lunchen, dus erg vroeg. Naar het strand gereden. Echt een vissersdorp. Maar met mijn gemoedstoestand werd ik nog misselijker van de vislucht. Ze drogen daar alle vissen op rieten ‘daken’. Voor de foto moesten we even uit de auto, die direct bezet werd door 100 vliegen 🤢‘. s Middags een schitterende rit dwars door het oerwoud. Maar tegelijkertijd ook heel zwaar en moeilijk. Met een gemiddelde snelheid van 30 km per 150 km afleggen is erg vermoeiend, te meer je al je concentratie op de weg moet hebben. Steiltes, blubber, gaten, ‘tramrails’ en soms ook een heel smalle weg. Dan moet je met de ene kant van de auto schuin tegen een muur/wal rijden . Af en toe ga je wat glijden en soms denk je dat het lekker gaat en dan ineens gaat de weg in een bocht naar beneden met verraderlijke gaten. En dan gaat de zon onder en is het ineens donker. We waren al om 6:30 u vertrokken en kwamen doodmoe uiteindelijk 12 u later aan. (Een totale afstand van 520 km💪🏻) . Er was midden in het oerwoud een tentenkamp opgezet.  Veel bekijks van de plaatselijke bevolking uiteraard. Daktent opgezet en er volgde een heerlijke bbq. Wat een bijzondere reis door het oerwoud. Je komt door authentieke dorpjes met veel vriendelijke mensen en kinderen. Ze zwaaien allemaal als je door hun dorp rijdt. Het leven is hier nog erg primitief, geen elektriciteit, was droog je in een boom, biggetjes houden de vloer schoon en de geitjes lopen constant over de weg. Wel gaan de meeste kinderen naar school, je herkent ze omdat ze een witte jas dragen. (Foto’s komen morgen).

1. Kelly:
    7 oktober 2022
    Jeetje heftig! Wat vervelend dat jij je niet lekker voelt, hopelijk knap je snel op en kun je weer genieten van de rest van de bijzondere reis!
  2. Carla:
    7 oktober 2022
    Beterschap Annelies xx
  3. Tijmen:
    8 oktober 2022
    Annelies, wat balen dat je misselijk bent. Maar ja, je bent ook behoorlijk door elkaar geschud in de auto.
    Lekker slapen en je rust nemen!
    En morgen gewoon stoppen als je de grote M langs de weg ziet voor een vegaburger🤣😘.
    Op naar Congo !!
  4. Elin:
    8 oktober 2022
    Hopelijk ben je al beter, Annelies 😘! En zo veel indrukken!
  5. Lex en Joke Burgersdijk:
    8 oktober 2022
    Ongelooflijk confronterend om te zien en voelen wat een armoede en primitief leven er ook op de wereld bestaat. Je beseft dan wel wat een rijk leven wij feitelijk hebben. zo'n langsrijdende caravan met auto's voor hen een bezienswaardigheid, waar ze waarschijnlijk ook blij van worden omdat het voor een verzetje betekent.
  6. Maaike:
    8 oktober 2022
    Beterschap Lies! Hoop dat het weer wat gaat, inderdaad kan een vislucht dan verkeerd vallen, brr.
    Mooie reis maken jullie, zoveel indrukken, zoveel tegelijk, je moet het maar allemaal verwerken! van ene verbazing in de andere, van de ene hobbel naar de andere, van het ene mooie punt naar het andere en dan ben je nog niet eens halverwege en komt er nog een prachtige rit aan, geniet ervan en voor jullie alletwee pas goed op jezelf en afijn een fruitsalade is ook heerlijk toch.. liefs Maaike en dikke kus
  7. Eric:
    Beterschap Annelies.
    Deze ervaring is toch spannender en indrukwekkender dan een 5 ⭐️ Hotel reisje.
  8. Pascale:
    8 oktober 2022
    Wat een heftig reisverslag, ziek, moe en uitgeput door het oerwoud rijden. Het lijkt mij heel beklemmend. Wat heerlijk als daar de finish is met een heerlijke bbq beseffend dat jullie een heel goed team samen zijn én alles samen met de auto aankunnen 💪💪 Hoop dat jullie weer met versterkte energie en plezier opweg zijn van dit mega avontuur!!!! Liefs
  9. Folkert Kromkamp:
    8 oktober 2022
    Hoi Annelies en Roy, wat vervelend om zeker op een lange dag als deze zo beroerd te zijn. Maar toch een mooie en spannende offroad rit zo te lezen. Daar hou ik van als fervent offroader zul je begrijpen. Maar zeker vermoeiend, hopelijk volgende dag weer hersteld.
    Veel plezier maar weer daar en ik kijk uit naar de foto's
  10. Sancia:
    8 oktober 2022
    Wat een avontuur, hopelijk snel weer opgeknapt! Op naar meer spannende belevenissen. Beterschap
  11. Helen:
    8 oktober 2022
    Ziek worden komt wel op een heel vervelend moment. Hoop dan ook dat je je inmiddels beter voelt 🤞
    Heel veel succes bij de volgende etappe en ik kijk uit naar de foto's!