5 oktober

5 oktober 2022 - Luanda, Angola

Eigenlijk was vandaag een lange reis dag over asfalt. Over 560 km hebben we zo’n 8,5 uur over gedaan.  Het gevaar zit in de potholes in de weg ( grote diepe gaten, je moet heel attent rijden en er echt niet in komen).  Aangekomen in Luanda, de hoofdstad van Angola. Hier wonen zo’n 8,3 miljoen mensen. Wat een schril contrast met het achterland. Onderweg heel veel kleine nederzettingen gezien met veel landbouw activiteiten. In de stad is het verkeer chaos, daar is Parijs niets bij. Gelukkig lag er bij aankomst in het hotel een heel nieuwe band voor ons klaar. (Super geregeld dus door Car Challenge). Kunnen we morgen weer gerust op pad met 2 hele reservebanden. Ik merk wel dat internet trager en moeilijker wordt, het kan zijn dat we niet alle dagen , die komen bereik hebben. We zien wel. We genieten ook van al jullie commentaren, heel leuk te lezen dat jullie allemaal ‘meereizen’ 🥰

1. Pascale:
    5 oktober 2022
    Ik hoop dat het internet het blijft doen..😎 Veel te leuk om ‘mee te reizen’ 🤣
  2. Tijmen:
    5 oktober 2022
    Top geregeld met die band!
    Angola heeft veel olie, een ‘welvarende’ economie die sterk gegroeid is. Maar beetje oneerlijk verdeeld: 70 % verdient minder dan 3,5 dollar/ dag ( en dan is een liter benzine relatief duur😉).
    8,5 mio inwoners dat moet wel een gekkenhuis worden! Altijd boeiend met het Afrikaanse temperament erbij 🤣.
    Even lekker uitrusten van de reis! En morgen fris weer op!
  3. Visser Nanda:
    5 oktober 2022
    Wat een trip weer. En ook super dat band geregeld is. Heerlijk om zo mee te mogen reizen.
  4. Liesbeth Wijnschenk:
    5 oktober 2022
    Drukke stad he! Snel weer door! Ja het geen Almere kwa wegen hahaha, succes!! Xxx
  5. Greg Kearney:
    15 oktober 2022
    Really enjoying the narrative and pictures. So glad to being able to travel vicariously through you.
    What an experience.