3 en 4 oktober

4 oktober 2022 - Lobito, Angola

3 oktober

Grens Angola naar Lubango

De organisatie had de grenspassage fantastisch geregeld. Ipv individueel de grens (eerst Namibië uit, dan Angela in) over te gaan hadden ze de dag ervoor al het papierwerk al met de douane geregeld. Uiteraard was het voor de douane ook een hele balling want er was voor het konvooi (20 auto’s) veel bekijks. Na inspectie van alle auto’s (waar zit je chassisnummer bijv.) en nog wat wachten waren we met een kleine 2 u de grens over. Wat een ander land meteen en wat een verschil. Slechte wegen met veel stenen en gaten, zelf asfalt wegen hebben verraderlijke potholes. Maar veel groener, de vegetatie is veel gevarieerder en de mensen dragen hele vrolijke kleding. De mimosa en agave en cactussen staan in bloei. Veel waterpartijen en afwisselend landschap. We moesten ook nog even diesel tanken. €0,32 per liter. Dus volgooien was een feestje.

4 oktober

Een mooie rit naar Lobito, aan de Atlantic. Prachtig uitzicht vanuit de hotelkamer. Morgen even zwemmen. De rit was afwisselend, de organisatie stond onderweg met gesmeerde broodjes. Na de lunch ruig onverhard terrein. Eenmaal terug op het asfalt onze eerste lekke band.  Helemaal kapot. Roy is nu kijken of we ergens een nieuwe band kunnen kopen. Gelukkig hebben we 2 reserve banden mee.

1. Pascale:
    5 oktober 2022
    Bijna niet bij te houden hoe snel jullie van het ene land het andere al weer binnen rijden. Wát een avontuur! Liefs
  2. Corstiaan:
    Wat een onvergetelijke ervaring!!! Geniet van alles en suc6 met de band 😞
  3. Tijmen:
    5 oktober 2022
    Geweldige foto’s weer! Hadden de koeien een OV - kaart😀?
    Hoe kan die benzine zo goedkoop zijn ? Goede lobby van de auto-industrie in Angola ?🤣.
    Balen van de lekke band, maar statistisch gezien ben je er voorlopig even vanaf.
    Go go go , life is short!!
  4. Lex en Joke Burgersdijk:
    5 oktober 2022
    Het is wel de reis van jullie leven, het zoveel indrukken die jullie moeten absorberen, maar wat fijn dat er enkele foto's met ons worden gedeeld, super om die culturen en flora en fauna te kunnen beleven.
    De band die er nog nieuw uitziet, dat is wat minder, maar kennelijk hoort dat erbij en is er op gerekend door reservebanden mee te nemen.
    Op naar het nieuwe om weer met volle teugen van te genieten.
  5. Eric:
    5 oktober 2022
    Mooi verhaal, fijn dat de organisatie zoveel voorbereid. Zo te horen komt de thermomix niet veel uit zijn hoes.
  6. Annelies van Son:
    Die is niet mee, alleen Nespresso apparaat 🙈😎
  7. Helen:
    5 oktober 2022
    Het is een feestje om jullie prachtige reis op deze manier te kunnen volgen!
  8. Rob en Norma Vermeulen:
    5 oktober 2022
    Fantastische reis, heel bijzonder.wij leven met jullie mee.
    Wij zijn nu in Lenzerheide en het is prachtig weer.
    Liefs van pa en ma
  9. Carla:
    Wat een avontuur!!!
  10. Kelly:
    7 oktober 2022
    Oh wat vervelend van jullie lekke band! Dit hebben wij zojuist in Schotland ook mee gemaakt. Waarschijnlijk in een pothole terecht gekomen en erna flink wat capriolen uit moeten halen tot we ergens de band(en) konden laten vervangen. Hopelijk bij jullie net zo snel als bij ons!