25 oktober- Grens Ivoorkust naar Abidjan

25 oktober 2022 - Abidjan, Ivoorkust

Vroeg op: de moskee begon een gebed te schallen, een haan kraaide en iemand sliep met zijn voeten op de toeter. Alles maar weer ingepakt en ontbeten. Wat zou vandaag brengen? Zouden we door kunnen? Terug was geen optie, visa voor Ghana waren verlopen en we waren al uitgestempeld.
Om 7:00 bericht. We konden door! Het hek ging open. Ongelofelijk. Eerst de benodigde stempels natuurlijk EN vingerafdrukken van beide wijsvingers en toen mochten we rijden. Niet alleen had de ambassadeur in Zuid Afrika al gebeld, maar het volgende gebeurde: ‘s morgens kwam de nieuwe ploeg douaniers aan. Een daarvan werd door Tom (de organisator) herkend. Het was degene die bij de inspectie rit toestemming voor doorgang had gegeven. Hij hoorde het verhaal aan van Tom, zei “belachelijk dat we niet doorgelaten waren “, en gaf direct een GO om te gaan. Blijkbaar had hij de juiste autoriteit.
Prachtige snelle route door dorpjes en oerwoud volgde. We waren al lekker vroeg in het hotel. Extra rustdag. De douche was heerlijk na dat lange wachten en slapen in die plakkerige hitte gisteren . Het betekent wel dat we nu een dag moeten inhalen. Morgen om 6:00 gaan we rijden : woensdag 700 km, donderdag 800 km en vrijdag 900 km. Dan komen we aan in Dakar. Tot vrijdag! 👋🏻

1. Carla:
    26 oktober 2022
    Goede reis de komende dagen xx
  2. Pascale:
    26 oktober 2022
    Poeh… ik zag jullie video dwars door het oerwoud. Wat een avontuur állemaal, daar rijden midden in the middle of nowhere…. Je auto zal daar maar stil komen te staan…maar jullie hebben natuurlijk jullie grenzen al lang verlegd. Adventure, adventure 💪
    Ik denk, dat als jullie straks Europa binnen rijden jullie denken in het ‘Paradise’ te zijn beland.
    Wel grappig om te lezen wat jullie allemaal moeten doen om een land uit te komen en hélemaal om er in te komen….. bij ons komen ze juist makkelijker binnen door geen ID in het bezit te hebben…
    Jullie geven met jullie reis en de prachtige verslagen van Annelies zo een indrukwekkend beeld hoe het continent Afrika functioneert.

Op naar jullie 2000 km woestijn avontuur!
    Veel Liefs
  3. Mariette:
    26 oktober 2022
    Wat een willekeur bij de grens. Mazzel dat Tom deze man kende!
    Hele goede reis en hopelijk blijven alle auto’s heel. Tot in Dakar.
  4. Corstiaan:
    26 oktober 2022
    Wat een gedoebij de grens, maar wat een ervaring. Nu op weg naar Dakar ! Succes, voorzichtig en pas op voor snelheidscontroles;-)
  5. Helma:
    26 oktober 2022
    Goed reis, hoop dat het voorspoedig verloopt, dikke kus💋
  6. Liesbeth Wijnschenk:
    26 oktober 2022
    Wat kan een simpele douche dan zalig zijn...