22 oktober

23 oktober 2022 - Accra, Ghana

Roy heeft ook lekker kunnen uitslapen en we zijn weer en route. Wat een feest om in een auto te rijden die gewoon schakelt….  Na 15 km kwamen we al bij de grens van Ghana aan. Een geweldige grensovergang, met een super vriendelijke beambte. We kregen vlot alle stempels, allemaal een hand en werden van harte welkom geheten in Ghana. Zo kan het dus ook!  In Ghana treffen we een delta landschap, erg vlak met vele akkers en heel armoedige huisjes. En dat voor het tweede rijkste land van Afrika. Eerst de auto maar eens gewassen. Er zat zoveel modder, ook tussen de wielen,  dat het stuur ervan trilde bij een bepaalde snelheid. Dan denk je steeds dat je een lekke band hebt. De reis ging verder vlot. Des te dichter we bij Accra, de hoofdstad,  komen hoe meer grote industrie. Dat hadden we onderweg nog niet vaak gezien. Nog een paar grappige billboards onderweg en we waren lekker op tijd in het hotel. Na 4 weken had ik eindelijk de rust om in het zwembad even te zwemmen.
De organisatie had een geweldig Frans restaurant geregeld, waar we met taxi’s heen gebracht werden. Het bleek een van de beste restaurants van Accra te zijn, al 20 jaar gerund door een Nederlandse vrouw met haar Afrikaanse echtgenoot. Wat zalig om eens heerlijk Frans te eten!