19 oktober

21 oktober 2022 - Asaba, Nigeria

Bij aankomst in het hotel stonden 3 anderen van de organisatie op ons te wachten. De auto die ons gesleept had, ging nog door naar de rest van de groep. We konden onze autosleutel aan Paul afgeven en uitslapen, hij zou het regelen. Woensdag is de auto naar een garage gebracht. Uiteraard moesten de benodigde onderdelen ook via die beruchte brug komen. Dus dat kon lang duren. Ze hadden geregeld dat een scooter dat onderdeel zou brengen, die zijn sneller. Helaas toen het er uiteindelijk was bleek het niet het juiste onderdeel zijn. De auto was ‘s avonds nog niet klaar. En de rest van onze groep ging alweer naar het volgende hotel. We raakten steeds verder achter… inmiddels besloten wij om maar even wat boodschappen te gaan halen en wat te lunchen. Dat was wel leuk. In een tuktuk! Ook had Roy contact met de eigenaresse van een smoothie bar. Volgens Roy om muntjes voor zijn verzameling, zij had andere plannen 🙈😂. Toch maar niet zijn e-mail adres en telefoonnummer gegeven en geen munten gekregen 🤣.
De drie mensen die achtergebleven waren voor ons waren Paul, Michelle en Speedy. De laatste 2 moesten door omdat zij normalerwijze o.a. de grensovergang voor de groep voorbereiden. Besloten werd dat ik mee zou rijden en dat Paul met Roy met onze auto zou komen zodra deze klaar is.
Om half 9 ‘s avonds zijn we gaan rijden. Wel moeilijk om Roy alleen achter te laten.